Friday, August 14, 2015

Letnja nega i zastita od sunca

Kao jedna od onih (verovatno retkih) koji tokom cele godine zeljno iscekuju leto iz mnogo razloga, ne zelim da prihvatim da mu se lagano blizi kraj. Za mene leto predstavlja vreme slavlja, osmeha, uzivanja, inspiracije i svega onoga sto unosi radost u zivot. Tokom leta, svi smo lepsi i ceo svet oko nas postaje lepsi. Leto me cini srecnom i zaista su retki dani kada osecam manjak energije, jer za to nemam vremena.

Iako je ovaj post bio u planu jos pocetkom leta, uvek je cekao negde u draftu na objavu. Medjutim, kako verujem da cemo imati jos lepih i suncanih dana, zelela sam da podelim sa vama neka moja zapazanja, savete kao i ono sto ove godine koristim za zastitu od sunca.


Suncanje je neophodno kako bismo proizvodili dovoljnu kolicinu vitamina D koji je jedan od najvecih zastita od kancerogenih oboljenja. Poslednjih godina sve vise se u medijima provlaci upozorenje o stetnosti izlaganja suncevim zracima, sto je uticalo na to da su ljudi poceli sve manje vremena provoditi na suncevoj svetlosti. Kao posledica toga, sve je vise depresivnih i agresivnih ljudi sa manjkom melanina i vitamina D. Takve osobe neretko imaju problem sa nesanicom, bledog su tena i vrlo cesto su malokrvne. Poznato je i to da sunceva svetlost ima pozitivan uticaj i na proizvodnju hormona srece, seratonina, a usled njegovog nedostatka javljaju se karakteristicni problemi poput povisenog secera u krvi, smanjene koncentracije, a ceste su i promene raspolozenja, kao i napadi besa.


Smatram da bi u svemu u zivotu trebalo da budemo umereni, pa shodno tome mislim da je i suncanje zdravo, ali samo ako je "pametno", odnosno iskljucivo u ranim jutarnjim satima (do 10h), i kasnim popodnevnim (od 16h), uz obaveznu adekvatnu zastitu.


Pored svih tih lepih stvari koje leto sa sobom donosi, ono sto je najvaznije je svakako pronaci preparate koji ce nasoj kozi obezbediti odgovarajucu zastitu od UV zracenja.

Zelim da verujem da ste svesne koliko boravak na suncu u najtoplijem delu dana bez zastite moze da naskodi vasem zdravlju i najiskrenije verujem da svakodnevno koristite zastitne kreme. Poznato je da izlaganje suncu bez zastitne kreme utice na prevremeno starenje koze i stvaranje bora i pigmentacijskih fleka, a u najgorem slucaju izaziva rak koze.

Cesto nailazim na vrlo pogresna misljenja kada su zastitne kreme u pitanju. Mnoge devojke veruju, ne znam iz kog razloga, da ukoliko koriste kremu sa visokim zastitnim faktorom nece pocrneti. To apsolutno nije tacno. Ono u sta sam se je uverila je upravo suprotno. Nikada nisam izasla na sunce da se prethodno nisam namazala kremom (celo telo, nikada nemojte izostaviti predeo grudi, jer kupaci nije dovoljna UV zastita), i to nikada nije uticalo na moj ten. Nisam gorela, nikada mi se koza nije ljustila niti perutala nakon povratka sa odmora, a ten mi je trajao, bez ikakvog preterivanja, do sledeceg odmora. Ovo potvrdjuje cinjenica da jos uvek imam tragove kupaceg kostima pocetkom leta.
Koriscenje kreme sa visokim zastitnim faktorom ce vam, pre svega, zastititi kozu, obezbediti lepu, zdravu i ujednacenu boju koja ce trajati.


Jos neki korisni saveti kada je suncanje u pitanju, kao i lakse podnosenje tropskih temperatura:
  • Preporucljivo je nositi sesire od prirodnih materijala, suncane naocare, kao i garderobu svetlih boja, laganu i prozracnu. 
  • Ukoliko je moguce izbegavajte boravak na suncu u najtoplijem delu dana (od 10-16h), a ako je to zbog vasih obaveza nemoguce, potrudite se da sa sobom uvek nosite flasicu sa vodom. Nemojte preterivati, vec pokusajte da uzimate male kolicine vode sto cesce. 
  • Unosite sto vise svezeg voca i povrca u svoj organizam, a izbegavajte masnu i jako zacinjenu hranu.
  • Zastitnu kremu nanosite minimum pola sata pre izlaganja suncu. To je vreme koje je potrebno da krema pocne da deluje. Na svaka dva sata ponovite nanosenje.
Kada smo utvrdili sve ono sto (nadam se) vec znamo, hajde da predjemo na zastitu koze i kose od
stetnih UV zraka i preparate koje ja koristim ovog leta.


Kada je nega lica u pitanju, tokom cele godine koristim kreme sa SPF-om. Od kako sam probala Eucerin Sun Fluid o kom sam vec u vise navrata pisala na blogu, ostala sam mu verna sve do ove gel kreme. Za razliku od spomenutog fluida koji isto kao i ovaj gel licu pruza mat izgled i sprecava prekomerni sjaj na T-zoni, ovaj novi gel je kao sto mu i samo ime govori gelasto/kremaste formule. Lepo i lako se razmazuje i vise mi se dopada osecaj na kozi, jer je ostavlja mekom na dodir i odrzava njenu elasticnost. Fluid je vise vodene teksture i koza ga upija odmah nakon nanosenja, dok ovaj gel/krem omeksava kozu i meni je prijatniji.
EUCERIN SUN GEL-CREAM OIL CONTROL predstavlja novu zastitnu gel-kremu u Eucerin porodici. Dolazi u pakovanju od 30 ml sa pumpicom na vrhu. Namenjena je svakodnevnoj zastiti masne koze kao i koze sklone aknama. Uz pomoc L-karnitina regulise nastanak sebuma i kozi pruza mat izgled.
Nekomedogena. 
Ne sadrzi parfeme i parabene u svom sastavu. 

Lista sastojaka

Sto se prosijavanja tokom dana tice, moju T-zonu drzi pod kontrolom satima nakon nanosenja, ali uz osecaj nezne i hidrirane koze.

Volim da ga nosim i ispod pudera koji nema SPF u svom sastavu, kao i samostalno.


Prosle godine sam na moru koristila Garnier kremu za suncanje kojom sam bila odusevljena. Obezbedila mi je prelepu preplanulu kozu, zastitila od sunca i dugotrajnu boju. Pored toga, svideo mi se i osecaj nege, jer je moja koza bila meka i sjajna, bez letljivog ili belog traga od kreme. Medjutim, ove godine koristim po prvi put transparentni sprej, jer sam vise tip koji voli kreme, jer imam jako suvu kozu tela koju sunce jos vise isusi ukoliko ne koristim kreme za suncanje koje ce je omeksati i pruziti neophodnu negu. Medjutim, ovaj sprej mi se dopao. Malo je nezgodno jer niste bas sigurni gde ste sprej naneli, a gde ste preskocili, jer se na kozi ne oseti, poput kreme.
EUCERIN SUN SPRAY dolazi u bocici od 200 ml. Poseduje visoku UVA/UVB zastitu.
Nemastan i nelepljiv na kozi.
Vodootporan. 

Lista sastojaka


Svidja mi se sjaj koji pruza kozi koja je nezna na dodir i mirisna.
Ono sto bi nekima mozda smetalo je jak miris alkohola prilikom nanosenja, koji jako brzo izvetri i vec nakon par minuta se ne oseti.
Dostupan u apotekama.


Vec godinama unazad za zastitu kose u UV zracenja koristim Macadamia Nourishing Leave-In Cream. Nanosim ga na mokru kosu i svidja mi se jer je omeksava i moju suvu kosu stiti od isusivanja. Miris je jos jedna divna stavka koja inace krasi sve Macadamia preparate.
Dostupno u Alexandar Cosmetics-u.


Ovo je definitivno moje najdraze letnje labelo. Mirise na more, koktele, voce, a usnama pruza odlicnu negu i sjaj.
Kupljeno je u Springfildu.


Termalna voda je obavezni saveznik u mojoj svakodnevnoj nezi lica, ali tokom leta mi je apsolutno neophodna. Uvek je imam u torbi i nanosim je vise puta kako bih osvezila lice tokom vrelih letnjih dana. Trenutno koristim La Roche-Posay, kojom sam bas zadovoljna. Ima super rasprsivac ;).
Dostupno u apotekama.

Pored navedenih preparata koje koristim za zastitu od sunca zelim da spomenem i obavezno kokosovo ulje. Cesto ga koristim i kao zastitu koze prilikom suncanja, jer poseduje prirodan zastitni faktor, ali kako ulje dodatno privlaci sunceve zrake, koristim ga samo u ranim jutarnjim ili kasnim popodnevnim casovima. Ovo ulje jako prija mojoj kozi, omeksava je i cini je zdravom.
Pored zastite od sunca, kokosovo ulje nanosim i kao negu koze nakon suncanja, sto joj vraca elasticnost i oporavlja je.


*Ovom prilikom zelim da spomenem i akciju pod nazivom "Pregled za sve" koju su pokrenuli Eucerin Srbija i Fond B 92 , uz podrsku Ministarstva Republike Srbije, ciji je fokus skretanje paznje javnosti o vaznosti zastite koze od stetnog UV zracenja, kao i vaznosti redovnih preventivnih pregleda. Takodje, bice organizovana i edukacija nasih dermatologa kako bi zdravstvene ustanove mogle da pruze adekvatnu medicinsku dijagnostiku.
U okviru ovog projekta tokom narednih meseci sve drzavne dermatoloske ustanove u Srbiji bice opremljenje dermoskopima koji su neophodni za rano otkrivanje raka koze.
Cilj ove akcije je porast broja ranootkrivenih karcinoma koze, kao jedinog koji se moze uociti golim okom.
*Od nedavno Eucerin Srbija ima i svoj sajt, gde mozete pratiti sve novosti vezano za negu i zastitu koze, kao i odgledati video koji prati spomenutu akciju ( evo linka ).


Dragi moji, vodite racuna o svom zdravlju. Volite svoje telo i svoju kozu i ponasajte se odgovorno tako sto cete im pruziti negu kakvu zasluzuju.
Ukoliko slucajno primetite bilo kakve promene na mladezima, ne odlazite pregled.
Jedan pregled, moze spasiti zivot.


Kako vi podnosite letnje vrucine?
Uzivate li u suncanju ili ga ipak izbegavate?
Kakav je vas stav na ovu temu?
Pisite mi u komentarima, jer me jako interesuje vase misljenje ;)



S'puno ljubavi,
Marija <3.

6 comments:

  1. Joj ja mnogo uzivam u letu. Bas mu se radujem. Nisam nigde isla na more ali mi to nekako i nije omiljeno u toku leta. Ok mi je ali i ne mora :) odlicni su ovi eucerin proizvodi. Ovaj za lice me je bas odusevio. Mnogo mi se svidja kako matira. Najvise njega koristim a evo imam jos dosta u bocici. A ovog leta sam dosta potrosila kremica za telo. E dala si mi ideju da probam kokosovo ulje predvece kaf se suncam, to jos nisam probala :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Primetila sam...ista si kao ja :) Iskreno pomalo se naljutim kada cujem da neko kukaka..."kada ce pasti kisa"..."kada ce proci vrucine" i sl...ja uzivam, bas ;)
      Drago mi je da su i tebi prijali. Ja inace u Eucerin imam poverenje, godinama vec unazad tako da sam znala sta mogu da ocekujem ;)
      Probaj kokosovo ulje obavezno ako nisi do sad. Dobija se bas lepa boja i koza je nezna i negovana. A ima i prirodni SPF ;)

      Delete
  2. Ne odricem se eucerin proizvoda, oni su mi vec 2 godine odlicni i ne menjam ih. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je si zadovoljna i potpuno te razumem <3

      Delete
  3. Ovog malisana za usne nemam a deluje tako dobro :D koristila sam kremu za kosu i termalnu vodu i super su :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I jeste odlicno, ali mislim da je LE u pitanju :(
      Drago mi je da si i ti imala pozitivna iskustva <3

      Delete